Tar jag igen "förlorad" läkarvård?!

God kväll kära läsare.

Jag har haft en medel bra dag idag, själsmässigt!
Det har varken hänt något tråkigt eller något överdrivet roligt. En vanlig dag med andra ord.

Jag mår psykiskt bra - och har varit stabil under en väldigt lång tid- UNDERBART!
Det fysiska är det lite sämre med, men det låter jag farbror doktor avgöra imorgon.
Man kan inte ha båda delarna jämt verkar det som?

Ibland kan jag bli lite sur och tänka tillbaka tiden då mamma levde.
Mamma själv var läkare och gav oss barn den bästa tänkbara vård under hela vår uppväxt.
Vi behövde aldrig aldrig aldrig någosin tänka på något när vi var sjuka. Mer än att vi var
sjuka. Hon tog hand om oss, medicinera och ställde diagnos.
Jag behövde aldrig besöka ett sjukhus eller en läkare/sjuksköterska på mina 14 år ihop med min kära mamma.
Hon var våran räddare i nöden, jämt!

Straffade livet oss senare för att vi hade det så bra ställt under hela våran uppväxt?

Jag vet inte hur många gånger jag legat på sjukhus, barnspyk, psyk,besökt BUP, besökt psykolog, läkare, sjuksköterska, terapeft ja you name it från att jag var 14-15 år tills nu.

Jag ska på läkarbesök imorgon expempelvis!

Ska jag behöva ta igen allt nu på senare ålder eller vad är det frågan om?

Life is strange to me.

Jag saknar min mamma!

Kommentarer
Postat av: Tappa inte hoppet

Har du mist din mamma? Usch vad tufft! Var det länge sen? Undrar förresten hur gammal du är nu? Du verkar ha lång erfarenhet av vården. Det är inte alltid så lätt att orka med att vara sjuk. Min erfarenhet är att man måste vara stark och orka tjafsa ofta med läkare och andra. Men det är bra att de finns och oftast så gör de bra saker. Lycka till!

2009-01-28 @ 17:38:43
URL: http://tappaintehoppet.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0