Just to know the truth

God dag...
eller kanske rättare sagt God kväll?

Hoppas ni haft en lika skön och lugn helg som jag.
Jag börjar känna det nu, krogen är inte lika lockande varje helg längre.
Man tröttnar.
Dessutom är söndagar underbara utan huvudvärk!
Jag må fortfarande vara en partyprinsessa, men av lugnare inslag =)

Jahopp...
vad ska jag berätta för er mer?
Känslomässigt mår jag bra!
Är lite sur på mig själv för att jag slarvat med mitt Litium 3 dagar i rad. INTE BRA!
Jag har jätte svårt att ta min medicin på morgonen. Tenderar att glömma den i all hets!
Jag vet ju hur bra medicinen gör mig, ändå glömmer jag!
En sak jag funderat lite över.
Min ångest. Visst den blir bättre i och med att jag äter litiumet men ångesten har inte försvunnit helt även om den inte uppstår lika ofta. Jag är ganska känslig tror jag. Vill alla så väl.

Har alla bipolära människor mycket ångest generellt?
eller beror ångesten på min personlighet och min sårbarhet?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej. Jag heter Malin och jag är 32 år gammal och jag fick diagnosen bipolär för 1 år sedan. Har börjat äta medicin mot bland annat ångest och för första gången idag på morgonen när jag rökte var jag inte orolig för någonting. Under just rökningen är jag van vid att bli rädd över hur jag skall klara av dagen fast jag vet att det är löjligt. Att tvätta är ett stort ångestmoment, likaså att jobba (25), laga maten är ett annat moment. Jag hoppas att jag känner likadant imorgon för idag kände jag bara att Jaha, jag skall jobba sen det blir nog bra. Sen hoppas jag att du vet att alkohol gör att man kan få ångest, säger fröken fd partymalin. Känner också igen det där med att glömma Litiumet... man skall ju "bara". Vet inte om detta gjort dig lite klokare.

Ha det så bra mitt i allt!

Med vänlig hälsning

Malin

2009-01-19 @ 19:22:58
Postat av: Sara

Hej Malin!

Va kul att du hittat hit =)



Jag känner igen det där med att alkohol kan ge mer ångest.Men det var värre de första åren innan jag lärde mig hur mkt jag tålde i samband med mina mediciner(obs;inte i alkohol i samband med lugnande etc) Det är aldrig bra att dricka när man medicineras just eftersom levern tar skada lättare.



Men man får försöka hitta en balans, vad som funkar bäst för en själv.Jag dricker max 1 gång i veckan, absolut inte mer och inga överdrivna mängder.(kanske låter mkt, men jag vill kunna leva lite som andra i min ålder)



Jag får faktiskt inte ångest längre av alkohol eftersom jag inga minnesluckor längre har, dom var ett stort ångestmoment. Jag känner igen det där med att man var orolig för allt mellan himmel o jord. Hur länge har du medicineras med Lituium?Det tar ett tag innan litiumet ger full effekt. Jag har mindre ångest när jag sköter litiumet men även lite ångest då och då(dock inte lika stark ångest om du förstår va jag menar)..men jag tror att det har o göra med min sårbarhet också..jag är ganska känslig o tar lätt åt mig..personlighet spelar väl också in... =)

Ha det bäst du med!

Kram S

2009-01-20 @ 08:10:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0