Godmorgon Sverige!



Va kul att jag fått lite nya läsare =)
Kanske beror på att jag är lite bättre på att uppdatera? ehm :)

Jag har laddat med frukost framför tvn. Är hemma idag pga förkylningen.
Vet inte vad jag ska göra. Känner mig ganska rastlös men ändå har jag 1000 saker jag måste göra,
men jag känner mig omotiverad och orkeslös. Blajhaj.

Vet ni. Jag ska åka utomlands snart :)
Jag ska vara borta i Asien nästan 2 månader.
När man äter en hög mediciner som jag gör måste man förbereda och ordna med sina mediciner innan så det inte uppstår eventuella problem när du kommer in i landet.

Men det gäller mest när det handlar om narkotikaklassade läkemedel, som receptbelagda sömnmedel, lugnande medel och vissa starkt smärtlindrande medel, måste du ha ett särskilt intyg till visa resor.
Kolla mer på Apotekets sida om du är nyfiken.
Dessutom när man ska vara borta så länge som jag är gäller det att ordna med sin apodos så medicinen räcker under hela resan.

Jag brukar resa ganska mycket och det har aldrig varit något problem tidgare. Men det är bra att man försäkrar sig så man inte står i tullen och vägrar bli insläppt med sin medicin.

Vilken kaaatastrof resa det skulle bli!



Det blir vad man gör det till....."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0