Mitt första inlägg.....

Jag är en 22 årig tjej som bor i Östergötland och har sedan några år levt med en psykisk sjukdom som kallas bipolär sjukdom(även kallad manodepressiv sjukdom) Jag fick min diagnos när jag var drygt 16 år och det har varit en resa på en berg och dalbana utan dess like.

Anledningen till att jag har valt att skriva blogg är dels för att jag gärna skulle vilja komma i kontakt med människor som varit i samma eller liknande situation som jag eller om man har någon anhörig som lever med en psykisk sjukdom.Men jag skriver också för min egen skull. Det här kommer både bli en blogg med personligt innehåll, tankar och funderingar samt så klart fakta kring manodepressiv sjukdom. 

 En psykisk sjukdom drabbar inte bara den som är sjuk utan även personerna i dennes omgivning. Ju mer kunskap vi har desto lättare kan vi förstå.
Det finns fördomar kring människor som har någon form av en psykisk sjukdom men genom min blogg vill jag att folk ska förstå psykisk ohälsa kan drabba vem som helst. Din syster, vän, släkting,arbetskamrat eller granne.

 
Och vi är inte konstiga. Vi är inte mer annorlunda än någon annan. Jag är precis som vem som helst. Jag skulle lika gärna kunna vara du.

image1

Kommentarer
Postat av: Ida

Mycket intressant blogg. Och verkligen super att du vågar "blotta" dig och berätta om dig själv och sjukdomen. Fler behöver verkligen mer kunskap om bipolär sjukdom! Lycka till med allt!

2009-01-05 @ 21:18:38
URL: http://idaantbro.blogg.se/
Postat av: Anonym

Genom hela din blogg påpekas det att du lider av manodepressivitet. Faktum är att det är tjatigt, och det känns mer uppmärksamhetssökande än stimulanssträvande.

2009-06-07 @ 14:14:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0