Nu är jag arg!

Okej! Alla ni som läser min blogg.... ni som har en psykiatrisk diagnos i bakgrunden.

Har ni körkort? Hur fungerade det för er när ni skulle ansöka om körkort?

Det har tagit 5 månader och jag har fortfarande INTE fått mitt körkortstillstånd.
Allt hänger på läkaren som säger sig vara för upptagen så han har inte hunnit skriva under
på 5 månader.

Idag fick jag tillbaka ett brev från länsstyrelsen där mitt beslut upphört då jag inte skickat in
läkarens inskrift dvs remissen den 22 januari. Jag skickade in ansökan i Oktober nu är det snart APRIL!!!!
Och nu får jag vänta yttligare!

JAG BLIR GALEN!

Varför ska det ta sån lång tid för mig att få körkortstillstånd?!?!??!
Det är förbannat orättvist!!!

Andra väntar max 4 veckor för sitt lämp men jag får vänta över 5 månader!!!!!!!

Jävla diskriminering mot oss med en diagnos!


Kommentarer
Postat av: Sanna

Ring och tjata på doktorn, eller till nån där han jobbar iaf! Ge dig inte... hatar sånt-dom är så himla arroganta!

Lycka till!

2009-03-30 @ 00:14:30
URL: http://thesanny.blogg.se/
Postat av: Beva

Hm.. måste säja att jag blir förvånad när jag läser ditt inlägg, påverkar din sjukdomsbild din körförmåga? Varför behöver läkaren vara inblandad i din ansökan av körkortstillstånd? Är själv bipolär (typ 2) och förvisso tog jag mitt körkort innan jag visste att så var fallet men ändå, tycker ändå det låter lite konstigt i ditt fall. Nåväl det finns säkert bra skäl till det oxå.. men för att svara på din fråga så gick det till precis som vanligt för mig när jag sökte körkortstillstånd. Tyvärr är det nog bara att ringa och tjata på dem, doktorer kan vara så satans sega ibland att det är sanslöst!

2009-04-01 @ 11:14:11
URL: http://bevabanzai.blogg.se/
Postat av: Weronica

Andledningen har inte så mycet med din diagnos i sig det är medecinerna "drogerna" som man äter mot sjudomen som kan innebära livsfara i trafiken om man inte handskas med dem och tar dem som man ska det räcker med en sekunds ouppmärksamhet och du blir i deathzone jag är själv bipolär jag skulle inte vilja ha ett maniskt skov ute i trafiken plus vissa tabletter som imovane och iktorivil är narkotikaklassade preparat Trafiken är inget att leka med.

Weronicak

2012-02-13 @ 17:10:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0