Medicinbomb


Hallå igen!

Nu har jag ordnat med alla mediciner tills vi åker. Inte så lite medicin va?
Det är lite xtra man måste styra med när man har apodosrulle.
Man måste beställa iförväg på dosapoteket annars får man inte medicin så det räcker hela resan och det är inte bra!


Laddat med psykofarmaka, tabletter för mage och huvud, nässpray, vitaminer, vätskeersättning, mina tabletter mot allergin, ev smärtstillande

Det är ju tur att den här medicinen ska ta slut under resans gång. Inte så roligt att bära med sig så här mycket last!

Jag hoppas verkligen inte att de kommer stanna oss i tullen nu, och det blir problem. Jag har rätt att ha dessa mediciner men man vet ju aldrig hur de resonerar utomlands utanför EU.

 Den enda medicin som jag har som är narkotikaklassat är smärtstillande talblett (för min huvudvärk)
men jag har inte bestämt om jag ska ta med den än. Den medicinen måste jag ha intyg på.
Jag lämnar lugnande och sömntabletterna hemma. Jag brukar inte ha något behov av dem när jag mår bra och det förutsätter vi att jag ska göra hela tiden. Skulle det vara så att jag får ångest, ja då kan jag hantera det på egen hand. Jag reser ju med min livskamrat. Han vet precis hur man ska handskas med mig :) Och som tur är, vet jag det också ;)

Vi har aldrig varit borta så här länge förut. Så det ska bli lite spännande :)

Om någon av er läsare har rest med psykofarmaka förut får ni jätte gärna berätta hur det har gått!

Nu ska jag kolla på film!
 
Glöm inte svara på min fråga om ni kan :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0