Ännu inget körkortstillstånd efter 6 månader

Hej på er och tack för era tips!!

Jag har varit lite seg på att uppdatera och det beror på att jag legat magsjuk ett par dagar!
Innan dess var jag genom förkyld så man kan säga att min fysiska hälsa inte varit på topp!

Ni som har följt min blogg vet ju om att jag under snart 6 månader ansökt om ett körkortstillstånd men
inte fått något ännu(!!!!!!!!!!)
I början av veckan ringde jag till den psykiatriska enheten för att ÄNNU en gång trycka på!
Den här gången var jag inte lika "klent trevlig" i tonen snarare och envis och bestämd!
Jag fick inte prata med läkaren såklart utan med receptionisten men det märktes att hon verkligen lyssnade på vad jag sa. För nu fick det fanemej vara nog! Jag förstår att de har mycket att göra, så är det ju! MEN det förklarar INTE och det är INTE okej att det ska ta 6 månader för en underskrift! Jag behöver inte utredas, jag har varit frisk och psykisk stabil länge! Jag har förlorat pengar och jobb pga att jag inte fått börja mitt körkort efter såå lång tid! Det var planerat att vara färdigt i sommar! Men nej jag har inte ens börjat! För nej jag har inte fått tillåtelse att övningsköra!!

 Dagen efter ringde en läkare upp till mig personligen!
Han förklarade, som jag egentligen redan visste, att han inte kunde skriva under remissen eftersom han inte hade det yttersta ansvaret som överläkaren som nu tydligen var bortrest denna vecka! Men han skulle lämna ännu ett medlenade och trycka på, han beklagade över att fortfarande inget hade skett! Jag förstår inte denna överläkare som efter 6 månader har fått höra påtryckningar från mig, andra läkare och min sjuksjökerska men ändå inte hjälpt mig?! Sen åker jävlen på semester och kan inte ens göra det innan?! Det är bråttom idiot!

Jag är så trött på dem. Dessutom så känner jag mig helt omotiverad att börja övningsköra nu. All min energi har gått till det här. Jag känner mig ledsen och kränkt! Bara för att jag har en diagnos gör inte mig till en olämplig förare!!!!!


Ska kolla in era bloggar senare. Måste försöka få i mig något så jag blir frisk snart!
Till Cecilia jag är inte så duktig på blogspot men gå till inställningar som du säkert ser när du loggat in på ditt konto.
Det är bara de med blogspot och googel konto som kan kommentera på din blogg så vitt jag förstår?

Ha en underbar dag nu allihop!

Kommentarer
Postat av: cecilia

Hej igen!



Nu kan du kommentera i min blogg.



Låter ju inte klokt med körkortstillståndet! Jag ska oxå söka det nu...hur ska det gå?

2009-04-09 @ 18:06:32
URL: http://www.systerobror.blogspot.com
Postat av: Babyborderline

Jävla, jävla byråkrati! Jag blir så arg! Men vad kan man göra, man är bara en bricka i ett gigantiskt spel...



Och dina ord du skrev, PRECIS så är det. Jag vill inte DÖ jag vill slippa SMÄRTAN. Skitsamma om jag får ärr över hela kroppen eller blir en grönsak. Bara det slutar göra ONT. Ingen människa kan stå ut med den smärtan. Ingen. Och jag börjar tappa orken nu... Men uppenbarligen så kämpar jag..



Många kramar

2009-04-10 @ 13:08:28
URL: http://babyborderline.wordpress.com
Postat av: Beva

Men suck.. alltså, överläkare (som en generell regel) har aldrig tid med något. Dom behandlade min mamma som skit oxå och ni två är säkert inte de första som blir behandlade på detta viset. Det är så fel så det inte är sant! Jag känner verkligen med dig för det är apjobbigt, fel och puckat att det ska ta så lång tid för en enkel jävla underskrift! BRA gjort som ringde och pushade på! Kramen!

2009-04-12 @ 08:53:28
URL: http://bevabanzai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0