Körkortstillstånd, Avslag pågrund av Bipolär Sjukdom

Medicinsk granskning som avser körkort behövs för mig.

Jag har alltså fått tillfälligt avslag på mitt körkortstillstånd och måste ha ett läkarintyg som så fint intygar att jag är kapabel till att övningsköra, eller lämplig som förare.

Jag känner mig så normal just nu. Visst förstår att de måste vara noga men va faaaan jag är väl inte dum nog att sätta mig i en sketen bil om jag nu mot all förmodan exempelvis skulle få en psykos en dag.

Självinsikt kallas det.

Jag menar, jag är friskförklarad nu och medicinbehandlad och det kommer även mitt läkarintyg bevisa men vad säger det läkarintyget om 8 år om jag då råkar få ett skov?

För skov kommer kanske inträffa oavsett hur bra jag är på att sköta min medicin. Allt beror sig på hur starkt jag låter mig påverkas av yttre miljöfaktorer.

Jag kommer säkerligen få några skov under min livstid men inte fan kommer jag vara så dum att sätta mig i en bil o utsätta mig själv o andra för fara om jag känner mig starkt ångestfylld. Herregud jag skulle dö redan innan jag hann sätta mig i bilen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0